Rázová vlna

Fokusované rázové vlny v ordinaci používáme hojně. Vzhledem k tomu, že s nimi pracujeme už od roku 2009, tak máme již dostatek zkušeností v aplikaci.  Od ledna 2018 jsme i v celém kraji jediní, kteří máme k dispozici fokusovanou rázovou vlnu. Znamená to u akutních případů jen jedno nebo dvě ošetření. Je perfektní, když v praxi vidíme, že akutní bolest páteře a jen jedno ošetření a návštěva v ordinaci může problém vyřešit. Víme, že je to sice na ošetření dražší terapie, ale zase jich je velmi málo a ušetří spoustu času.

Velmi mnoho problémů v pohybovém aparátu je dlouhodobých a z dlouhodobé příčiny, takže ošetřit bolestivá místa, ukázat tělu, že je možné být bez bolesti. Postupně dořešit cvičení a pracovat na dlouhodobém odstranění příčiny.

Proti klasické radiální rázové vlně, která je jen mechanické kladívko, je elektromagnetická fokusovaná rázová vlna technologie 21.století. Obrovská výhoda je, že zdravá tkáň na fokusované vlny vůbec nereaguje a bolestivá místa, výrustky, artroza, zánět jsou cítit opravdu dobře. Lze tak krásně lokalizovat bolestivé body a zdrojová místa. U obyčejné vlny to nelze, ta bolí všude a hodně. Ošetření fokusem je tak pohodlnější, efektivnější a méně bolestivé.

Akutní stavy jsou doporučeny jen 1-2 ošetření a chronické 3 terapie. Velký přínos je v tom, že pokud nejste úplně místní, tak nemusíte mít tolik cest do Českých Budějovic. Výsledky terapie jsou takové, že 85% pacientů má po terapii zlepšení. Nelze to ale chápat tak, že se výsledek dostaví hned. U chronických stavů je třeba nejdříve správně 3 krát ošetřit a po 6-ti týdnech hojení by měl efekt nastat.

Fokusované rázové vlny se řadí ve fyzioterapii, ortopedii a rehabilitaci k jedné z nejúčinnějších přístrojových terapií bolesti. Ošetřené místo po aplikaci produkuje růstový hormon, výrazně zlepší prokrvení a mikrotraumatizací nastimuluje tkáň k hojení. Efekt je tak podobný jako obstřik, jenže se to obejde bez kortikoidu. Po terapii je tak často relaxační efekt a výraznější analgezie. Protože nejbližší pracoviště s fokusovanou terapií je v Jihlavě a v Praze, tak jsme v kraji jediní, kteří nabízejí tuto službu. Proti ostatním pracovištím budete mít pohodlnější ošetření a v kratším čase. Finančně je terapie v součtu stejná, vlastně levnější, protože nemáte tolik cest na rehabilitaci. Klasické radiální vlny se musí aplikovat 2-krát tak často.

Fokusované rázové vlny se pužívají dlouhá léta v celém světě. Terapie byla vymyšlena rodinou STORZ ve Švýcarsku a jejich patenty doprovázejí všechny výrobce. My v ordinaci používáme přímo originální přístroj STORZ MEDICAL DUOLITHT, který zatím jen nejvyšší řadou terapie rázovou vlnou. Jsou samozřejmě i alternativní přístroje, ale drtivá většina je podobná a není tak propracovaná na terapii a doporučení pro pacienty. Individuální aplikace jsme schopni přímo se zastoupení firmy v ČR konzultovat. Některé problémy jsou zatím ve fázi klinických studií a nejsou ještě ve schválených terapiích. Všechny terapie rázovou vlnou jsou schváleny WHO (světovou zdravotnickou organizací) pro aplikaci v rehabilitaci a ortopedii. Nejedná se tak o žádné placebo, ale klinickými studiemi o ověřený efekt. Celková úspěšnost terapie je 85%. Za svojí zkušenost od roku 2009 můžeme potvrdit!

Fokusovaný rázový pulz je v přístroji generován vysokonapěťovou cívkou o určité mohutnosti, která ve vodním okruhu produkuje elektromagnetický pulz. Tento pulz je pouštěn do určitého ohniska, takzvaného elipsoidu, který je 2cm široký a 4cm dlouhý. Lze ho pouštět až 12cm hluboko. Distančními nástavci lze toto ovlivnit. Pro porovnání, klasická radiální terapie má limit 3-4cm.

Fokusované rázové vlny se používaní ve vrcholovém sportu a také v nefrologii na rozbíjení ledvinových kamenů. Naše rehabilitační pracoviště chce nabízet nejlepší služby a proto používáme nejmodernější technologii se kterou už dlouho pracujeme a  máme zkušenosti.

Nejčastější problémy na rázové vlny jsou:

• Akutní a chronické bolesti páteře
  • Tenisový loket
  • Ostruhy, kalcifikace
  • Svalové bolesti
  • Artróza kyčle
  • Bolesti šlach a kloubů v celém těle….

Hodně se specializujeme na problematiku chodidla a tuto problematiku popisujeme na našem druhém webu PATÍ OSTRUHY. Překliknout se můžete v hlavním menu.