Diagnózy

Zde si můžete vyhledat nejčastější problémy, které v naší ordinaci řešíme.

VERTEBROGENNÍ ALGICKÉ SYNDROMY
Do této kategorie spadají téměř všechny problémy se zády. V překladu zádový bolestivý syndrom, což znamená, že se ani nemusí dařit zjistit, co je příčinou, ale záda bolí. Obvykle se jedná o akutní nebo chronické bolesti páteře, problémy s pohyblivostí, nadměrnou bolestivostí, migrény. Myslíme, že není potřeba nějak popisovat, protože záda nebo nějakou větší bolest už asi každý zažil. Bohužel i dnešní sedavá doba svědčí této problematice. Zdravý životní styl, rehabilitace, masáž a cvičení je jistě správná léčba.

SVALOVÉ ÚRAZY
Pro někoho obyčejné bolísky, které přejdou, ale pro sport a zátěž podstatné problémy. Tělo je ortopedicky v pořádku, ale má při zátěži bolest nebo křeče a nedostatečnou výkonnost. Například pro běžce nepříjemné tahání na 10-tém kilometru bude pro normální člověka nepředstavitelná věc, proč to řešit, ale pro sportovce zásadní. Zjizvení a mikrotraumata, posunuté klouby a pohybové návyky a stereotypy rozhodují o těchto problémech. Někdy i jen banální špatný došlap nebo střela vyústí v nemožnost sportovat a jít do zátěže.

SPORTOVNÍ A ÚRAZOVÁ FYZIOTERAPIE
Čerstvá traumata kotníku, podvrknutí kloubu, kyčle, úrazy třísel a zápěstí…. Akutní problémy jsou často jen o přesné diagnostice, podpoře hojení a klidu. Po čase o správném typu postupné zátěže. Chronické problémy o komplexnosti těla a zjištění všech pohybů a napětí tkání, postavení statiky těla a odhalení zdroje přetížení. Dlouhodobá kompenzace reflexních pohybových stereotypů a uvolňování by měla přinést výsledek. U hodně chronických problémů je vhodné někdy i ošetřit bolestivá místa, protože po letech stažení už jsou v tkáních chronické změny, které je potřeba odstranit.

BOLESTI RAMEN A KALCIFIKACE V KLOUBU
Pokud máte problémy s takzvanou rotátorovou manžetou, která by měla umožňovat rameni správně se pohybovat nebo byl li při vyšetření odhalen nitrokloubní kalcifikát, tak by mělo pomoci ošetření fokusovanou rázovou vlnou. U chronických bolestí ramene, kdy není pohyb v rameni správně přenášen na klíční kost může dojít k poškození tohoto malého kloubu artrozou a léčení tohoto kloubu je zásadní. Tady je nutné kombinovat i stabilizační cviky.

TENISOVÝ A GOLFOVÝ LOKET
Je zajímavá diagnoza. Objektivně schází jakýkoliv nález a kloub bolí. Dlouhodobým skrytým zdrojem bývá často klávesnice, tablet nebo mobil, kdy se přetěžují šlachy které ovládají prsty a ty vedou až na loketní kloub. Pak můžete loket nějakou prací přetížit a začne akutní bolestivost. Bohužel máme hodně pacientů, kteří měli několik opichů s kortikoidem a je potom léčení komplikované, protože je kloub u jiný než anatomie. Kortikoid totiž přestaví tkáně a degraduje bílkoviny. Většinou dominují rázové vlny, které v 85% vyřeší bolest.

SKOLIOZY A VADNÉ DRŽENÍ TĚLA
80% skolioz je idiopatických, takže se neví, čím to je. Ale jediné, co lze dělat je cvičit a korigovat. Skoliotici si často neuvědomují, že porucha statiky páteře nemusí nutně znamenat jen bolest páteře, ale i třeba kolene, lokte. Všechny klouby se v těle navzájem stabilizují a i porucha ve statice páteř může u skoliozy vést k přetížení ruky, kolene nebo paty. Záleží kde je slabé místo a kde se problém objeví. Statika páteře je podobně jako statika budovy prostě důležitá a je s ní třeba vždy počítat a kompenzovat jí.

HERNIE DISKU
Začíná klidně v mládí, když se vyvíjí pohybové funkce páteře a svalů. Naučení špatného pohybu vede desítky let k přetěžování postavení páteře a tím plotýnky. Postupně začne meziobratlový disk degenerovat až se vytlačí ven a vznikne hernie – výhřez. Pokud je akutní dekompenzace pohybem, tak vzniknou ostré neurologické problémy a bolesti a je nutný klid. V chronické fázi dochází ke stálému dráždění páteře a problému s pohybem a bolesti. Pokud se řeší příčina tak je nutné opět opravit pohybové návyky a pravidelně cvičit.

BOLESTIVÉ BODY A MÍSTA U PÁTEŘE
Laicky by se dalo říci, že se někde zauzloval sval a dělá bolest. Někdy se jedná opravdu jen os takzvaný spoušťový bod, při jehož iritaci dochází ke spuštění bolesti. Může dělat bolest v místě i vystřelovat do nějaké oblasti a imitovat i hernii disku. Na bolestivých bodech na těle je někdy krásně vidět, jak je celé tělo propojené a někdy symptomy čistě neurologické jsou nakonec svalové.

PORADENSTVÍ
Veškeré úrazy atypické problémy a individuální symptomy. Často nás vyhledají klienti, kteří jen neví kudy kam a stačí je jen nasměrovat. Někdy poradit i dalším specializovaným pracovištěm.

DĚTSKÉ CVIČENÍ A DOHLED
Řešíme metodou DNS lehčí pohybové problémy od 3-ti měsíců až do dospělosti. V dětském věku je v podstatě všechno  o cvičení a podpoře správného vývoje motoriky. Minimální prevence jsou kontroly pohybového vývoje páteře a chodidel v pravidelných intervalech. Cvičení je pro děti jednoduché a cvičí se doma a společně jen korigujeme správnost.

BOLESTI CHODIDEL, ACHILLOVEK
Naše hlavní specializace, pokud Vás cokoliv zajímá, doporučujeme překliknout se na náš web PATNÍ OSTRUHY. Můžete udělat nahoře v hlavním menu.