• PO-ČT 8:00-17:00 PA 8:00-12:00

RÁZOVÁ VLNA

Rázová vlna

MOJE FILOZOFIE OŠETŘENÍ FOKUSOVANOU RÁZOVOU VLNOU
Protože naše ordinace má mnoho a mnoho praxe, tak fokusované rázové vlny používáme málokdy samostatně. Většinou je aplikujeme dohromady s kryoterapií nebo laserem a doplněnou tejpem včetně instrukce vhodného cvičení. Komplexnost ošetření je velmi důležitá pro úspěšnost terapie. Zde hraje roli naše 20-ceti letá zkušenost s terapií. Způsob ošetření a kombinace technologií je zásadní. Při sebemenší nejasnosti s lokalizací se přesvědčíme na ultrazvuku, kam přesně je potřeba aplikovat rázovou vlnu a jestli použít doplňkové terapie. Terapie musí být přesně zacílena. Ošetřit efektivně příčinu problémů je priorita číslo jedna. Pro menší bolestivost při ošetření lze bolestivé body zchladit kryoterapií a až potom ošetřit fokusovanou rázovou vlnou, to proto, aby bylo ošetření nejvíce šetrné. Při velké bolestivosti se jinak ani nedocílí potřebné intenzity ošetření na kterou má vzniknout hojení. Tyto detaily podstatně rozhodují o efektu terapie. Jakou kombinaci terapie zvolit je na posouzení každého konkrétního problému a lokality. Určitě víte, jak to vše, co Vás trápí, dokáže bolet a sama bolest někdy brání léčbě. Kryoterapií se to dá dočasně vypnout a to nám to umožní kvalitně ošetřit. Jindy je lepší jít přes bolest a ještě to stimulovat laserem.

Na pulzech rázových vln a rozsahu ošetření nikdy nešetříme a radši vše i v ploše ošetřujeme fokusem. To proto, abyste netrpěli zvýšenou bolestí při ošetření klasickou mechanickou rázovou vlnou. Tu již v naší ordinaci nenajde a považujeme jí za naprosto zbytečnou. Moderní fokusované ošetření také vyprodukuje lepší prokrvení a tvorbu růstového faktoru obnovy tkáně, který je zásadní při hojení po terapii. Když se ošetření kombinuje s dalšími technologiemi ( laserem a kryoterapií) a fyzioterapií tak to opět jen posílí účinek.  U nás v ordinaci nenabízíme ošetření od nejlevnější ceny, ale takové, které má efekt a je podložené zkušenostmi a dlouho praxí. Fokusované rázové vlny jsou velmi efektivní terapií a pro je jí účinnost je důležitá preciznost v terapii. Šetřit při terapii pulzy je to nejhorší, co by se Vám mohlo stát při terapii. Pak je terapie neefektivní a když se nedostaví výsledek, tak je také ztracená důvěra v ošetření. Je těžké znovu klientům vše vysvětlit a vše znovu podstoupit a získat důvěru. Pracovišť postupně přibývá, takže je to na Vás, jak se rozhodnete a ke komu se nakonec objednáte. Důležitá kvalita ošetření, která je na prvním místě a navíc k tomu máme i doplňující technologie a roky a roky praxe. Protože zázraky žádná terapie neumí, tak je dobré vše správně naplánovat a zorganizovat, aby nehrozilo, že bude muset terapii opakovat a znovu platit!

Zkušenost s využitím fokusované rázové vlny je za dlouho dobu praxe jen pozitivní. Fokusované rázové vlny v ordinaci používáme hojně. Je to dominantní terapie, kterou poskytujeme. Vzhledem k tomu, že s rázovou vlnou máme zkušenost už od roku 2007, tak máme také vyladěný způsob ošetření, který je velmi důležitý. V lednu 2017 jsem jako první v Jihočeském kraji nabídli možnost ošetření fokusovanou rázovou vlnou. Znamená to u akutních případů jen jedno nebo dvě ošetření. Je perfektní, vidět, že akutní bolest páteře potřebuje jen jedno ošetření a návštěva v ordinaci může problém vyřešit. Víme, že je fokusovaná rázová vlna je sice na ošetření dražší terapie, ale zase je jich velmi málo a ušetří čas pacientovi i terapeutovi. Hlavní využití je následující:

• tenisový loket
  • rotátorová manžeta
  • kalcifikace
  • svalové zranění
  • podvrtnutý kotník
  • ztuhlost zad
  • gangliony
  • Dupuythrenova kontraktura
  • bolesti achillovy šlachy
  • skokanské koleno
  • bolesti kyčle a třísla
  • artróza palce
  • patní ostruha

Výborné pro léčbu bylo před lety přejít na novou fokusovanou technologii ošetření. Po předchozích 10ti letech praxe, už jsem věděl, u kterých problémů a bolestí mi chyběla přesná lokalizace ošetření, kterou fokusované ošetření umožňuje. Eliminují jsem tak i případy, kdy radiální rázová vlna povrchově pohmoždí měkké tkáně a přitíží léčení a znepříjemní pacientovi život. Také je to zbytečně bolestivé, protože radiální terapie trefuje nejcitlivější povrchové receptory bolesti. Modernizací na fokusovanou terapii jsem se tedy záměrně a rád ochudil o možnost radiální (mechanické) rázové vlny a dalšího příslušenství za cenu lepší efektivity v terapii.

Další a další praxe mi ukazuje, že to bylo správné rozhodnutí. Doplňující technologie vysokovýkonného laseru, chladová kryoterapie, DNS cvičení prof. Koláře, tejpování a další rady ze života a rehabilitační praxe přináší hlavně cílenost terapie. Společně s mými získanými zkušenostmi v tomto ošetření lze postupovat a maximální efektivitou. U dlouhodobých problému z dlouhodobé příčiny se ošetřením bolestivých míst, ukážete tělu, že je možné být bez bolesti. Tělu ulevíte a postupně se cvičením pracuje na dlouhodobém odstranění příčiny.

U akutních stavů jsou doporučeny jen 1-2 ošetření a chronické 3. Velký přínos je v tom, že pokud nejste úplně místní, tak nemusíte mít tolik cest do Českých Budějovic. Výsledky terapie jsou takové, že 85% pacientů má po terapii zlepšení. Nelze to ale chápat tak, že se výsledek dostaví hned. U chronických stavů je třeba nejdříve správně 3 krát ošetřit a po 6-ti týdnech hojení by měl efekt nastat.